Contributie 2024

Contributie 2024.

Per 1-1-2024 zal de contributie NIET verhoogd worden en blijft als volgt:

Jeugdlid (tot 14 jaar)                                                €11,00
Seniorleden                                                              € 32,50
Subleden                                                                   € 15,50
De ouderen korting blijft                                         € 3,00
De partnerkorting blijft                                            € 5,00
Peildatum is 1 januari 2024.

De abonnementskosten van Het Visblad blijven          € 11,00

De inning van de contributie voor 2024 en volgende jaren is uitbesteed aan het Servicebureau van Sportvisserij Nederland.

Vanaf 1-1-2024 worden er geen acceptgirokaarten meer<br>gebruikt. De leden die voorheen hiervan gebruikt maakten dienen het bedrag zelf handmatig over te maken. Uw gegevens staan op de factuur.

Dit heeft de volgende consequenties:

a. Sinds 1 juni 2023 is het niet meer mogelijk om met de acceptgirokaart te betalen. De leden dienen gebruik te maken van andere betalingsmethodes, zoals: het afgeven van een automatische incasso, betalen via de QR-code die op de factuur staat of het bedrag handmatig overmaken. Bij het niet gebruik maken via automatische incasso wordt € 5,00 administratie kosten in rekening gebracht.
b. Contant betalen van de contributie is niet meer mogelijk.
c. De 1ste herinnering wordt in de maand februari/maart verzonden en de contributie wordt verhoogd met € 1,50 herinneringskosten.
d. De 2e herinnering wordt in de maand april/mei verstuurd en de contributie wordt wederom verhoogd, maar dan met € 2,50 herinneringskosten.
e. Sportvissers die hun geld laten storneren, nadat ze de Vispas hebben ontvangen, krijgen ook de herinnering(en). Als ze deze niet betalen krijgen ze een aparte brief met twee opties:
1. Geld overmaken inclusief boetebedrag van € 10,00.
2. Vispas retourneren naar Sportvisserij Nederland.
Bij het uitblijven van een positieve reactie vindt invordering plaats via een incassobureau. De kosten hiervan zijn voor rekening van de sportvisser.

Opzeggingen:
Opzeggingen na de eerste factuur worden geaccepteerd, ondanks de opzeggingstermijn van 1 oktober Opzeggingen na een herinnering worden alleen geaccepteerd bij ziekte, emigratie, sterfgevallen en schuldsanering;
Vispassen die verstuurd zijn, maar door ziekte/overlijden of een dubbele Vispas niet gebruikt zijn, kunnen tot einde maart geretourneerd worden. Deze worden vervolgens van de factuur afgehaald.<

Betalingsverschillen:
Te lage contributiebedragen worden direct teruggestort door Sportvisserij Nederland naar de sportvisser. Uitlevering van de Vispas vindt dan niet plaats.
Bij te hoge contributiebedragen wordt het extra gestorte bedrag teruggestort naar het lid, de Vispas wordt wel uitgeleverd.

Zelf regelen:

Het is mogelijk om via www.mijnsportvisserij.nl onderstaande zaken zelf te regelen:

- Een tijdelijk bewijs van lidmaatschap downloaden.
- Een adreswijziging doorvoeren
- De keuze tussen de visplanner app of de papieren gezamelijke lijst op papier van viswateren doorgeven.
- De vispas opzeggen PER EINDE VAN HET JAAR.
- Zelf een duplicaat vispas bestellen.
- Een MEEvistoestemming aanvragen.

Voor vragen kunt u contact opnemen met de penningmeester van de Rietvoorn:

Jan Roelofs.