Archief / Verslagen

Notulen voorjaars Algemene Leden Vergadering H.S.V. De Rietvoorn
Locatie: dorpshuis de Toekomst te Langbroek.
Datum: 06 maart 2024
Tijd: 20.00 uur

Opening
De voorzitter opent de vergadering en heet de aanwezige van harte welkom.
De leden A Kwakernaak, Ton Wasijah en A. Kers hebben de vereniging geïnformeerd dat zij de A.L.V. niet kunnen bijwonen.

Notulen najaarsvergadering.
De notulen van de voorjaarsvergadering van d.d. 21 november 2023 worden zonder bemerkingen goed gekeurd, met dank aan de notulist.

Financieel verslag penningmeester.
De penningmeester overhandigd de aanwezige het financieel jaar overzicht 2023.
Het resultaat is een klein positief saldo. De redenen van een minder positief saldo over 2023 zijn,
minder leden,
kosten notaris,
extra portokosten.
Dit alles geeft nog geen reden om de contributie te verhogen.

Verslag kascommissie.
De kascommissie bestaande uit de leden Peter Costerus en Johan Vermeulen hebben de boeken gecontroleerd.
Zij hebben geconstateerd dat de financiële stukken kloppen. Derhalve verlenen zij het bestuur decharge over boekjaar 2023.
Benoeming nieuwe kascommissie.
Voor het boekjaar 2024 benoemd de vergadering de heren Peter Corterus en Gert van Vulpen als kascommissie.

Vaststellen wedstrijdschema 2024
Het concept voorstel wedstrijdschema 2024 wordt definitief vastgesteld.

Privacy reglement.
Door de wijziging van de wijze van verzending van ons clubblad, nu door Blad.nl, waarbij de adres gegevens door de vereniging aan dit bedrijf verstrekt wordt is het noodzakelijk om ons privacy reglement aan te passen.
Dit is gedaan.

De vergadering staat stil bij het gegeven dat de heer Wim van Dijk, met behulp van kleinkinderen, gedurende vele jaren ons clubblad verzendklaar heeft gemaakt. Dit zijn in de loop van jaren tienduizenden clubbladen geweest, als blijk van waardering voor de jarenlange inzet voor onze vereniging wordt een aardigheid voor Wim en zijn kleinkinderen overhandigd.

Onze facebook pagina wordt open gesteld, in die zin dat het voor iedereen mogelijk is om de facebook pagina in te zien. Plaatsen berichten is alleen voor onze leden mogelijk.

Waarschuwing van uit het bestuur, houd met het eventueel plaatsen van foto,s rekening met de privacy regels.

Rondvraag.
Eventueel samen wedstrijd vissen met andere verenigingen, t’Snoekje wil dit niet, De Brasem heeft nog geen antwoord gegeven.

Peter Costerus geeft zich op, en geaccordeerd door de vergadering, als lid wedstrijd commissie.

Toegangsweg voorhaven overzijde, De vereniging vraagt toestemming aan de beheerder van deze weg om eventueel zelf de ergste gaten te mogen vullen.

Meerdere leden geven zich op om mee te helpen bij het opruimen van zwerf afval bij de komende schoonmaak dag.

De vereniging heeft een offerte ontvangen voor het aanbrengen van een tiental vissteigers in/aan het viswater voorhaven. De offerte past binnen onze financiële mogelijkheden. Om tot plaatsing over te kunnen gaan moet eerst nog het vergunningen traject doorlopen te worden.

De vergadering staat stil bij de ontwikkelingen betreffende voorstel dieren welzijn van de gemeente Utrechtse Heuvelrug, en onze inbreng daarin.
 In het verlengde hiervan wordt de mogelijkheid om een lezing voor onze leden door de heer Marco Kraal (onze inspreker in de raadsvergadering) te organiseren.
De vergadering staat er in het algemeen positief tegenover.

Sluiting.
De voorzitter sluit de vergadering en bedankt een ieder voor zijn inbreng.

Voor akkoord De voorzitter de secretaris.