Nieuwe bestuursleden

Als reactie op de werving van nieuwe bestuursleden hebben zich twee leden aangemeld tw de heren Hans van Veldhuijzen en Jan v.d. Broek
Op de ALV Voorjaar 2017 worden zij door het bestuur aan de leden voorgesteld en dan kunnen zij zich hieover uitspreken.
de profielen zijn als volgt:
Hans
Even voorstellen
Ik ben Hans van Veldhuijzen, 66 jaar oud, gehuwd en vader van 2 kinderen en trotse opa van 4 kleinkinderen en woon in Wijk bij Duurstede.
In mijn jongere jaren ging ik regelmatig vissen op voornamelijk witvis. In de plassen bij Nederhorst ter Berg, Vinkeveen en Westbroek. Later verwaterde dat.Gezin, sport en vooral werk (wat kost werken toch een hoop vrije tijd) zorgden ervoor dat de hengels in de garage stof stonden te happen.
Het was mijn kleinzoon die mij weer overhaalde om te gaan vissen. Hij was 5 en wilde zo graag eens vissen met opa. Toen wij samen op een vakantie in Frankrijk aan een meer kampeerden heb ik voor mijn kleinzoon een kinderhengeltje en een paar tuigjes gekocht om hem te laten vissen. Vissen met zo’n klein ventje stelt niet zo veel voor, inwerpen en ophalen gebeurde in zo hoog tempo dat de vissen zo wie zo geen kans kregen om in het aas te happen. Maar als hij na 10 a 15 minuten zat was nam ik zelf het hengeltje ter hand. En zowaar ving ik daar de nodige visjes. En toen begon het bij mij weer te kriebelen. Ik heb mijn hengels weer uit het stof gehaald, de nodige materialen vervangen en nu zit ik weer met enige regelmaat aan de waterkant. Niet meer om 6 uur in de auto naar een visstek maar als het redelijk weer is ga ik een paar uurtjes in de omgeving lekker vissen. En omdat je dan toch een vispas nodig hebt ben ik lid geworden van “de Rietvoorn”.
Maatschappelijk ben ik eigenlijk altijd wel actief geweest. De bouw van de kantine bij de voetbal club waar ik toen voetbalde heb ik geleid. Later trainer, leider bij de voetbalvereniging waar mijn zoon speelde. En zelfs trainer coach bij het damesvoetbalelftal waar mijn vrouw toen speelde.
Toen mijn zoon ook ging tennissen werd ik gestrikt om in de jeugdcommissie allerlei activiteiten te organiseren. Dat heb ik vijf jaar gedaan. Later heb ik zitting genomen in het bestuur van de tennisvereniging. O.a. heb ik de vervanging van vier gravelbanen naar winterharde tennisvelden begeleid.
Na mijn pensionering en doordat het tennissen door een versleten knie niet meer mogelijk was waren de sociale contacten naast familie en vrienden wel erger mager geworden. Ik wilde wel weer wat “gaan doen” maar wist niet wat. Toen kwam de brief waar de hengelsportvereniging bestuursleden vroeg en dacht ik waarom niet? De eerste kennismaking met het huidige bestuur heeft inmiddels plaats gevonden. En het klikte wel (hopelijk wederzijds). Vandaar dat ik nu kandidaat bestuurslid ben. Welke taken ik op mij neem moeten wij nog bepalen maar ik heb er zin in.

Met vriendelijke groeten
Hans van Veldhuijzen

Jan:

Ik ben Jan van den Broek en ben 41 jaar, ik ben samenwonend in Elst (Utr.) met Diana en onze twee kinderen. Sinds ongeveer mijn twaalfde ben ik gaan vissen, hierbij heb ik periodes gericht gevist op karper en snoek. De laatste jaren vis ik in de zomeravonden op snoekbaars (met dood aas) of op witvis. Vaak combineer ik dit door met een tweede hengel te vissen. Binnen hengelsportvereniging de Rietvoorn ben ik geïnteresseerd in het bijhouden van de website. Hierbij kan ik een steentje bijdragen aan het op de hoogte houden van de leden van het laatste nieuws betreft de hengelsportvereniging, de viswedstrijden en de sportvisserij in het algemeen.

Met vriendelijke groet,
Jan van den Broek