Kerstkoppel 2019 gewonnen door Jan Roelofs en Martin Haisch

Zondag, 22 december 2019

Op zaterdag 14 december is de jaarlijkse Kerstkoppel wedstrijd weer gevist. Hierbij een verslag van deze mooie viswedstrijd.

Er kwamen op de winderige en koude dag 5 vissers opdagen om de Kerstkoppel te gaan vissen. De weersvoorspelling was regen met een westenwind kracht 5. De visplek was al eerder bepaald en was aan het Amsterdam-Rijnkanaal bij de Goyerbrug, we konden daar achter het bos zitten uit de wind. Bovendien hadden we het geluk dat er tijdens de wedstrijd geen regen is gevallen op de visstek. Na het loten kon iedereen naar zijn visstek en om 09:00 uur begonnen we te vissen. Al naar gelang de wedstrijd vorderde wisten alle deelnemers vis te vangen, dat is wel eens anders geweest de afgelopen wedstrijden. Na het wegen werd al snel duidelijk wie de winnaars zouden gaan worden.
In het dorpshuis "De Toekomst" te Langbroek had de voorzitter de prijzen al uitgestald en na een opwarmertje en hapje konden de prijsuitreiking beginnen.Buiten was ondertussen de regen losgebarsten.
De winnaars zijn Martin Haisch en Jan Roelofs met totaal 11180 gram vis, op de tweede plek Loek Jonker en Dick Haisch met 5460 gram en op de de derde plek Jan van den Broek met 3270 gram.
Na de uitreiking konden we nog genieten van een hapje en een drankje, het was een geslaagde en gezellige visdag. Hopelijk volgend jaar wat meer deelnemers.