Deelname Ouderen gezond en vitaal

Donderdag, 15 augustus 2019

Wij als visvereniging willen het vissen aantrekkelijk houden en mogelijk maken voor iedereen en dat deze tot een hoge leeftijd beoefend kan worden. Naar mate de jaren levenservaring toenemen kan het echter voorkomen dat u wat hulp en/of ondersteuning nodig heeft bij het vissen. Hierom doen wij mee met "ouderen gezond en vitaal", een project van Wijksport. Wilt u deelnemen laat het ons dan weten.

Vissen is een sport welke tot hoge leeftijd kan worden beoefend. Het vergt geen bijzondere lichamelijke inspanning, al hoewel mocht je het geluk hebben een grotere vis aan je hengel te krijgen je best even bezig kan zijn om de vis daad werkelijk te vangen. Maar gewoon lekker in de natuur aan de waterkant is gewoon lekker rust gevend. En daarbij de gezonde spanning van willen de vissen bijten of niet. Om te mogen vissen heeft u een vis pas nodig die kunt u bij onze vereniging verkrijgen en tevens wordt u dan lid waarmee u het recht verkrijgt om in onze wateren te mogen vissen. Maar niet alleen in wateren waar onze vereniging de visrechten van hebben. Via de vis federatie hebben bijna alle visverenigingen in Nederland het water waarvan zij de visrechten hebben open gesteld voor alle leden van hengelsport verenigingen om daar te mogen vissen. Met de vis pas en lidmaatschap kunt u dus binnen heel Nederland in heel veel viswater vissen.

Mocht u hulp nodig hebben om te kunnen vissen kunnen en willen wij u daarbij helpen.
Maar bedenk u wel onze vereniging draait zoals alle verenigingen op een aantal vrijwilligers. Het is dus niet zo dat u kunt bellen met een mededeling dat u morgen wilt vissen en of wij maar even klaar willen staan om u te helpen. Maar in goed overleg zijn er wel mogelijkheden. Mocht u niet in het bezit zijn van een vis pas is dat eenmalig geen probleem, wij als lid en in het bezit van een vis pas mogen eenmalig een ontheffing aanvragen om te mogen vissen met een introduce.

Mocht u vragen hebben of nadere informatie over onze vereniging willen kunt u contact opnemen met de volgende personen.

Dhr. Wim vanDijk (voorzitter) tel 0343 562208

Dhr. Jan Roelofs (penningmeester tevens leden administratie) tel 0343 452167.

Dhr. Hans van Veldhuijzen (secretaris) tel 06 19077273.

Tevens kunt u informatie vinden op onze website over onze vereniging.